Kosmetyki naturalne

Kosmetyki naturalne trend czy norma?

Kremy ekologiczne sprzedają się tak samo szybko, jak zwykłe kremy, naturalne kosmetyki zwiększyły asortyment. Oprócz kremów pojawiły się na półkach również szampony bez sls i żele pod prysznic bez kosnserwantów, kosmetyki do makijażu i samoopalacze . Od 2004 r. Produkty były coraz bardziej dostępne w aptekach i supermarketach. Są to obecnie najważniejsze kanały sprzedaży naturalnych firm kosmetycznych. W tym samym czasie pojawiły się pierwsze ziołowe produkty przeciwstarzeniowe. 

Przedsiębiorstwa włożyły wiele pieniędzy na badania w celu opracowania nowych substancji, obecnie wytwarzają z roślin złożone związki z białek lub enzymów - oliwa z oliwek i masło shea już nie wystarczy. Kosmetyki naturalne lubią i młodzi i starsi, od 18- do 65-latków. I nie tylko ci, którzy chodzą do sklepu ekologicznego.

Eksperci zauważają również, że naturalne kosmetyki stały się bardziej dostępne i są ważne we wszystkich warstwach społecznych. "Absolutnym trendsetterem na rynku", jest "Generation Y" - 15-35 lat. W tej grupie szczególne znaczenie ma konsumpcja i wartości. "Im bardziej złożony jest zewnętrzny świat, tym bardziej skupiają się one na prawidłowej konsumpcji etycznej".

Wynika to również z faktu, że zapotrzebowanie na żywność ekologiczną, produkty wegańskie lub regionalne rośnie. Fakt, że coraz więcej ludzi korzysta z czysto ziołowych sposobów lub prostych przepisów na różne kosmetyki, które można zrobić samemu, i są często tańsze niż drogeryjne. Problemem jest jednak to, że nie wszystko, co jest reklamowane jako naturalne kosmetyki, nimi faktycznie jest.

Kosmetyki certyfikowane

Nie ma jednolitych zasad, bio czy eko można nazwać wszystko. Niemniej jednak, konsument może sprawdzić certyfikat, najpopularniejszy to Ecocert. Certyfikowane kosmetyki naturalne oznaczają: brak produktów naftowych, takich jak silikony lub parafiny, składniki martwych zwierząt kręgowych, oleje z norek czy tłuszcze zwierzęce. Eksperymenty na zwierzętach są zabronione; ale nie produkty zwierzęce, takie jak mleko i miód. Naturalne kosmetyki nie są zatem automatycznie weganizmem. 

Naturalne kosmetyki z dużych korporacji nie przynoszą dobrych rezultatów

Ponieważ rynek kosmetyków naturalnych szybko się rozwija, nic dziwnego, że w tej niszy próbowały się korporacje, takie jak L'Oréal czy Henkel. Produkty jednak nie zostały dobrze przyjęte. Wielu klientów nie uważa tych firm za wiarygodne. Eksperci nie uważają zatem, że duże korporacje mogłyby wkrótce konkurować z małymi, naturalnymi firmami kosmetycznymi. Tradycyjny przemysł kosmetyczny staje się coraz bardziej ekologiczny. Konsumenci i środowisko na pewno na tym skorzysta.

 

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel